Shop More Submit  Join Login
×




Details

Submitted on
August 4, 2012
Image Size
610 KB
Resolution
500×7300
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
4,555
Favourites
383 (who?)
Comments
141
Downloads
42
×
Myth: To Howl at the Moon by Emorephic Myth: To Howl at the Moon by Emorephic
WOO! I made it. So this is for Borra week... i hope it isn't too unclear. I made Korra the Moon spirit (design based off Yeu) and Bolin the Keukuatsheu character (the wolverine, eventhough wolverines aren't wolves they'er in the Mustelidae family. (weasels) So yeah. The myth of this story is one based off of the story that Kayla Tells in X men Origins: Wolverine. So Yeah. Really this was the only myth i could think of For Borra week... I hope it's good enough.

Oh, and really this whole comic is kinda based off of episode 5 of LOK. If that'll help it make more sence :)


Oh! And The Trickster can be whoever you wanna fit into that catagory...*ehem*you know someone who got jealous when Bolin found his moon.

...nothing implied. Nope.


This used to be seven pages but i decided to put the extra work into it and make it one big one for ya'll :)
Add a Comment:
 
:iconmenollysagittaria:
MenollySagittaria Featured By Owner Aug 28, 2013  Hobbyist Traditional Artist
With a bit of tweaking he could be a badgermole, or the patron spirit of the badgermoles, as Agni is to the dragons. ^_^
Reply
:iconrougeboyce:
RougeBoyce Featured By Owner Jul 6, 2013  Student Traditional Artist
I ship Makorra but this is just beautiful...
Reply
:iconfaithstar23:
faithstar23 Featured By Owner Apr 5, 2013  Hobbyist General Artist
.....that's okay...i mean i didnt really need my heart....even though I'm going through almost the exact same thing now....
Reply
:iconwarriorcats16678:
warriorcats16678 Featured By Owner Jan 13, 2013  Student Writer
If you watch the last airbender you see the real reason for why the moon is lonely. But, I like the story. Good job coming up with it.
Reply
:iconemorephic:
Emorephic Featured By Owner Jan 18, 2013  Student General Artist
pfft. of course I watched The last airbender. haha this was just a prompt. kinda the only characters i could fit into so, yes.

thanks :D
Reply
:iconwarriorcats16678:
warriorcats16678 Featured By Owner Jan 19, 2013  Student Writer
Yeah, I understand. Sorry to criticize you.
Reply
:iconemorephic:
Emorephic Featured By Owner Jan 19, 2013  Student General Artist
naw, it's all good. haha How could anyone not watch the last airbender though... so good :heart:
Reply
:iconwarriorcats16678:
warriorcats16678 Featured By Owner Jan 19, 2013  Student Writer
Yeah, I think I've watch the whole thing about two times. Not that many, but think about all the episodes. Anyway, what do you think about the movie? Stupid, right? They keep advertising it on nick and I'm thinking, "What the hell!? No one liked it before, why would they like it now?"
Reply
:iconemorephic:
Emorephic Featured By Owner Jan 19, 2013  Student General Artist
Yeah, it is always on netflix.... and I just watch it over and over XD. Oh man honestly I can't believe they are showing it again. I hated that movie so much (and we are not alone)... BUT... there is this thing going around on tumblr saying... maybe they are showing the movie... cause in between those commercials... THEY"LL SHOW A PREVIEW FOR BOOK 2 OF KORRA!!!! EEEE!!.... but, this is all just a guess.... or maybe it's not 0.0,
Reply
:iconwarriorcats16678:
warriorcats16678 Featured By Owner Jan 19, 2013  Student Writer
That sounds great! I hope they do! I'm a total avatard. You can watch a little bit of the first episode of the second book on youtube. It's just some sketches, not a big animated thing yet.
Reply
Add a Comment: